Ja niin. Nyt pitäisi olla, nyt vuosi ja 7 kuukautta myöhemmin, varmaan sen 20 kiloa laihempi, hoikka ja onnellinen ihminen. Pitäisi ja pitäisi. Varmasti pitäisi, mutta kun en ole. Onnellinen ehkä, ainakin jossain määrin ja joinakin aikoina, mutta en ainakaan 20 kiloa laihempi.

Olen yhden lapsen äiti enemmän. Siis sain vielä tuossa tammikuussa 2010 yhden lapsen. Ja kiloista viis, siitä lapsesta olen todella onnellinen.

Kiloista sikäli olen onneton, että minulla on alkanut olla vaivoja. Minua vaivaa ilmeisesti plantaari faskiitti tai joku tällainen hauskan ja mukavan kuuloinen lääketieteellinen ongelma. Hauska ja mukava se ei ole kärsittynä, kun kantapäitä pakottaa ja käveleminen sattuu. Osin sattuu istuessakin, oikein tykyttää kantapäätä ( kuten nyt ). Varsinkin enempien kävelyiden jälkeen...

Mikä tekee tästä yrityksestä paremman kuin vuoden ja 7 kuukauden takaisesta? Se, että olen nyt enemmän tosissani kuin ehkä koskaan ennen. Enemmän ja paremmin sitoutunut - en laihdutukseen, vaan - elämäntaparemonttiin. Avukseni olen pyytänyt ja saanut työkseen ruoka- ja harjoitusohjelmia tekevän ihmisen, ja odottelen ensimmäisiä ohjeitani.

Olen ehdottomasti "ohje-ihminen". Voin toteuttaa asioita hienosti oman itseni kohdalla, kun joku luettelee minulle raamit: syö näin, tee näin. Ja kun joku kontrolloi onnistumistani. Siksi onnistuin Painonvartijoissa laihduttamaan melkein 20 kiloa noin 10 vuotta sitten. Se, miksi en onnistunut säilyttämään hoikentunutta olemustani, johtui varmasti siitä, että laihdutin, en muuttanut elämääni.

Nyt tahdon muuttaa elämäni, nyt, varsinkin nyt vuosi ja 7kk tuon ensimmäisen postauksen jälkeen. Nyt, kun olen elänyt liian painavana itselleni sen vuoden ja seitsämän kuukautta liian kauan. Tämä ei ole kannanotto yleisesti lihavia ihmisiä vastaan tai minkään puolesta. Tämä on ajatuksenvirtaa kipuillessani kohti ITSELLENI parempaa. Itselleni jaksavaisempaa, hyvinvoivempaa ja terveempää elämää.

Ehkä sinullekin, elämävalmentajani, ajatuksiani ja kipuilujani tässä tiellä, jolla minua autat pysymään. Kiitos jo etukäteen!!